نینجاهای تبریز

Ninjutsu martial arts

نینجاهای تبریز

Ninjutsu martial arts

نینجاهای تبریز

بوجینکان آذربایجان نین جوتسو (انجمن نینجا های آذربایجان شرقی)
زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی

سرآغاز نین جوتسو


هزاران سال پیش در ژاپن به دلیل شرایط ایجاد شده ،فرهنگی و مذهبی، افرادی برای فرار و ایجاد تغییر این شرایط به کوهستانها پناه بردن

و با روشهای ابدائی خود به آموزش مهارتهای ذهنی و جسمانی پرداختند .

که این مهارت ها رفته رفته باعث ساخته شدن به صورت یک هنر (سبک) با نام نین جتسو شد.

به افرادی که این هنر را آموزش می بینن آقا (نینجا) و خانم (کونوایچی) گفته می شود.

( این مطلب تنها چکیده ای برای آشنایی سطحی شماست )

 

سبک نینجوتسو دارای تاریخجه ای به قدمت 700 ساله است این سبک به نوع خود بهترین سخت ترین و مهیج ترین سبک است 

 

بر خلاف بقیه سبک ها این سبک بسیار بر اصول اخلاق سفارش میکند و دارای یک مذهب است به نام بودا که برای وارد کردن ان به

 

ژآپن سختی های بسیاری کشیده اند نینجا ها در اصل ازاد بودن و به کشاورزی مشکول بوده اند ولی به دلیل زور گویی برخی از سامورایی ها

 

مخصوصاً شواگان ها باعث این شد که انان از یک مردم عادی به مردم ویژه تبدیل شوند که 50% جنگ توسط ان ها جلو برده میشد 

 

نینجا ها همان کسانی هستن که در سبک یا رسم زندگی سبک نینجوتسو قدم گذاشته اند و تمام زندگی خود را به پای این ایین و سبک گذاشته اند

 

یک نینجا قابلیت زندگی در شرایط بسیار سخت است به عنوان مثال یک نینجا یک جنگل را مثل خانه خود میشناسد واگر در یک جنگل با یک نینجا تنها ماندین

 

فاتحه خود را بخوانین یک نینجا این قابلیت رانیز دارد که بتواند از یک ماده ساده یک ماده بسیار کشنده درست کند 

 

برخلاف عقاید برخی انسان ها و فیلم ساز ها که یک نینجا را به یک شخص یا کسی که قابلیت ان رادارد که سه ساعت زیر اب باشد یا بتواند 

 

از وسط یک دیوار رد شود نینجا ها این طور نیستن نینجا ها همانند مردم عادی زندگی میکنن نفس میکشن غذا میخورند و میخوابند.

 

اجازه ندهید مشکلاتتان شما را حل دهد

بگذارید رویاهایتان شما را هدایت کند.

 

سبک نینجوتسو سبکی است دارا مفادی مانند فلسفه و اموزش های نوع زندگی خوب سبک نینجوتسو بیشتر از یک سبک رزمی به عنوان یه سبک جنگی یاد میشود و در ان نوع استفاده از انواع سلاح و استفاده از محیط اطراف اموزش داده میشود سبک نینجوتسو دارای 9 کلاس است که 6 کلاس ان سامورایی و 3 کلاس الن نینجا است نینجا ها در قدیم به عنوان جاسوس و یک ادم کش استفاده میشده توسط یک فرمانده سامورایی البته قابل ذکر است که همیشه در یک گروه خیانت کار و کسی هم هست که پایبند اصول باشد انهایی که برای سامورایی ها کار میکردن انا افراد خود فروخته بودن ولی نینجا های واقعی با سامورایی ها دشمنی دیرینه داشته اند پس هیچ وقت کسی که به سبک نینجوتسو و به نینجا ها پای بند بود به هیچ عنوان با سامورایی ها همکاری نمیکردن علت همکاری نکردن نینجاها با سامورای ا به این دلیل بود که سامورایی ها بیشتر سلطه طلب بودن ولی نینجاها ازادی را حق هر انسانی میدانستند. نینجاها چند فرقه بودن که تعداد کمیش به سامورایی ها خدمت میکردن ارباب های خیلیاش نینجا و استادش بودن که به اونا خدمت میکرد.
 
 
یکی از اصول سبک نینجوتسو ایجاد ترس در دشمن است نینجا های قدیم برای ترساند افراد در تاریکی از لباس قرمز و ماسک به شکل شیطان استفاده میکردن چون افراد و مردم زمان قدیم بع علت خرافی بودن از چنین چیز هایی میترسیدن و این یک فرست خوب برای یک نینجا بوده است انها با پوشیدن این لباس ها در تاریکی حرکت میکردن و چون لباس قروز در تاریکی دیده نمیشد هم برایشان پوشو بود هم اینکه اگر نور به این لباس می افتاد شبیه به خون بود و با داشتن ان ماسک دیگر قوقا میکرد و شخص مورد نظر را میترساندن و ان شخص با دیدن هر شی به ترف ان حمله میکرد چه دوست باشد چه دشمن و با این ترفند انهارا از پای در میاوردند.
 
 
 (نینجا) نین جوتسو در لغت به معنای هنر پنهانی است که شیوه ای به وجود آمده برای دفاع از خویشتن و رسیدن به مهارتهای ویژه رزمی برای غلبه بر دشمن .در مورد تاریخچه این سبک رزمی باید گفت:
 

ninjaتقریبا در قرن ششم میلادی (بودیسم) وارد ژاپن شد و منجر به درگیری بین کسانیکه می خواستند بودیسم را بصورت یک مذهب رسمی درآورند و کسانیکه از (شینتوایسم) بعنوان مذهب ملی طرفداری می کردند شد. بر طبق شواهد موجود پیشینیان نینجاهای ژاپنی از طرفداران بودیسم بودند و به همین دلیل یاغی نام گرفتند، آنها در اوایل قرن هفتم برای فرار از شکنجه مذهبیون و کشته شدن توسط نیروهای سلطنتی به کوهستانهای نزدیک کیوتو رفتند و بعدها (یامابوشی یا زاهدان کوهستان) نام گرفتند آنها فلسفه عارفانه خود را بر پایه واقع بینی عملی پایه گذاری کردند و برای حمایت از خود دانش و تمرین هنرهای رزمی و استراتژی نظامی را با ترس روانی و قدرتهای اسرارآمیز ترکیب کردند تا بتوانند با نیروهای نظامی کم خود در دل دشمنان ترس ایجاد کنند.نینجوتسو ریشه در اثر کلاسیک نظامی چینی یعنی «سان تزو» دارد که توسط سان وو استراتژیست معروف سده پنجم پیش از میلاد به رشته تحریر درآمده‌است. این اثر در قرن ششم میلادی وارد ژاپن شد و به طور دقیق توسط دربار سلطنتی و خانواده‌های متخاصم مورد بررسی قرار گرفت. 

بودیسم نیز تقریباً در همان زمان وارد ژاپن شد، پیشینیان نینجاها به دلیل گرایش به بودیسم، یاغی نامیده می‌شدند. درآن هنگام درگیری‌های شدیدی میان هواداران بودیسم و پیروان مذهب ملی ژاپنیها یعنی آئین شینتو جریان داشت و این گروه‌های یاغی که بعدها به یامابوشی معروف شدند، برای حمایت از خود تمرین هنرهای رزمی و استراتژی‌های نظامی را با ترس روانی و قدرت‌های اسرار آمیز ترکیب کردند. 

پس از آن نینجاها در گروه‌های کوچک با در پیش گرفتن روشهای کاملاً سری جنگی تا قرن نوزدهم خود را به عنوان نیرویی بسیار با نفوذ در کشور ژاپن مطرح کردند.

بزرگ‌ترین تجمع نینجاها در سوم نوامبر ۱۵۸۱ میلادی اتفاق افتاد. در آن روز اُدا نوبونگا قدرتمندترین رهبر نینجا ارتشی ۴۰ هزار نفره را در برابر حدود ۴ هزار نینجا که کنترل ایالت ایگا ( در حال حاضر مه یی) را در اختیار داشتند، رهبری کرد. نبردی که تنها تعداد انگشت شماری از نینجاهای ایگا از آن جان سالم به در بردند.

از آن به بعد نینجاها توانستند با سازمان منسجمی که ایجاد کرده بودند، قدرت پلیسی مطلق را در ادو (توکیو امروزی) و دیگر شهرهای ژاپن در دست داشته باشند.

یکی از رهبران یامابوشی ها تلاش کرد که بین پیروان بودیسم و طرفداران شینتوایسم صلح ایجاد نماید که نتیجه آن سرازیر شدن جنگجویان دولتی برای سرکوبی یاموبوشی ها شد. البته این عمل نیروهای دولتی باعث شد تا یامابوشی ها یا نینجاها به تکمیل فنون رزمی و جنگی خود که بوسیله آن در برابر دشمنان مقاومت می کردند بپردازند. در سال 1192 با شروع دوران فئودال ژاپن تعدادی از طوایف فامیلی نینجاها منشعب شدند و به چریکهای حرفه ای و نیروهای سری تبدیل شدند که به استخدام اربابان ایـالات مختلف (دایمیوها) در می آمدند. در بین سالهای 1192 و 1333 بعد از میلاد تعداد مکتبهای نینجا به 25 مکتب با تکنیک های خاص خود رسید. در اکثر این سالها دو ایالت (کوگا و ایگا) در ژاپن توسط نینجاها اداره می شد.

نینجاخانواده های (هاتوری، موموچی، و فوجی بایاشی) از معروف ترین خانواده های نینجا بودند. از تحقیقات بدست آمده عقیده بر این است که هنر رزمی نینجوتسو ریشه در قلب تاریخ کهن چین و ژاپن دارد، عقاید و نظرات فراوانی از شروع و گسترده شدن این هنر رزمی درجهان وجود دارد. هنر رزمی نینجوتسو با قدمت 800 ساله ریشه در تاریخ دارد و در حقیقت هنری است که مسئولیت پذیری را می طلبد. یک هنرجوی نینجوتسو برای پیروز شدن نیازمند اصول اولیه است که از جمله برخورداری از روحی قوی، قلبی آزاد، هوشی سرشار، روحیه مبارزه طلبی و شرایط روحی عالی و تمرکز حواس میباشد . نینجاها یک سیستم و نظم خاص و دقیقی داشتند که توسط یک رهبر که به آن (جونین) می گفتند اداره می شد و به کسانی که به نینجاها ماموریت می دادند (چونین) می گفتند. به طبقات پائین تر که ماموریت انجام می دادند (جینین) می گفتند . جینین ها در واقع هیچگاه دستورات را بطور مستقیم از جونین دریافت نمی کردند بلکه چونین ها بعنوان واسطه بین جونین و جینین ها عمل می کردند و دستورات و پیامهای جونین را به جینین ها می رساندند.

نینجوتسوجینین ها برای انجام ماموریت با طرز استفاده اغلب سلاحهای زمان خود آشنائی کامل داشتند و روانشناسی جامعه را بخوبی می دانستند و با همدیگر از طریق رمز ارتباط داشتند. اگر احیانا یک نینجا به دام می افتاد و اسیر می شد (که بسیار کم رخ می داد) مردم او را زجر فراوان می دادند تا بتوانند اسرار آنها را بدست آورند. بعضی از خانواده های نینجا به دلیل جنگ داخلی (دایموها) به قدرت و نفوذ رسیدند و اغلب در مناطق ایگا و کوگا در شرق دریاچه بیواء اقامت گزیدند (ادا نبون اگا) که می خواست تمامی نیروهای نظامی ژاپن را متحد نماید در سال 1581 ارتشی متشکل از 46 هزار نفر را به جنگ نینجاها که 4 هزار نفر بودند، فرستاد.

و....